Klachten en suggesties
Wij streven ernaar om kwalitatief hoge zorg te leveren. Toch kan het voorkomen dat u ergens niet tevreden over bent, of dat u een suggestie heeft voor verbetering. Wij stellen het op prijs als u ons dat laat weten. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.
U kunt hiertoe het onderstaande formulier invullen, of een brief aan ons schrijven.
Als u dat liever wilt, kunt u ook een bel-afspraak met de huisarts maken, of eventueel een afspraak op het spreekuur.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden die bij de assistente op te vragen is, en op www.skge.nl.
Om aan de nieuwe Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) te voldoen, hebben wij een klachtenregeling volgens de landelijke richtlijnen. Zie deze link voor onze klachtenregeling.