Wat kan er beter
Wij proberen steeds kritisch te kijken naar wat er beter kan. Een aantal problemen, die wij als praktijk signaleren zijn:
– er is een grote drukte aan de telefoon en aan de balie op de praktijk
– de huisarts komt vaak tijd tekort om aan alle vragen van de patiënten toe te komen
– door verharding van de maatschappij worden wij steeds vaker geconfronteerd met dwingende en soms ook agressieve bejegening
Zelf proberen we de drukte op te vangen door meer personeel in te zetten en proberen we de bereikbaarheid van de praktijk zo optimaal mogelijk te regelen.
Om deze problemen zoveel mogelijk te minimaliseren zouden wij het fijn vinden als u met de volgende zaken rekening zou willen houden:
– maken van afspraken/aanvragen van visites zoveel mogelijk voor 10.30 ‘s ochtends (later mag wel)
– liefst niet meer dan 1 vraag per consult; heeft u meer vragen, geef dit dan aan bij het maken van de afspraak
– herhaalrecepten het liefst zoveel mogelijk via de telefonische receptenlijn, of via de speciale herhaalmodule op onze website; liefst zo min mogelijk aan de balie op de praktijk
– gebruikt u de spoedlijn echt alleen voor spoedeisende vragen
– de assistente is medisch geschoold; zij is opgeleid om te bepalen of iets spoedeisend is of eventueel op een ander tijdstip of dag ingepland kan worden; ook is zij opgeleid om in veel gevallen zelf advies te geven
– wij vragen uw begrip voor het feit dat niet alle vragen direct afgehandeld kunnen worden
– loopt iets niet naar wens? dan zijn wij zeker bereid met u in gesprek te gaan
– wij proberen respectvol met u als patiënt om te gaan; zou u dat ook met onze medewerkers willen doen?
Hartelijk dank voor uw medewerking